Sunday, May 13, 2007

媽媽節快樂

前陣子某報紙爭論著﹐”老媽子“一詞是不恰當稱呼母親的。我倒是沒覺得什么不妥﹐畢竟這稱呼已套在我媽身上很多很多年了。如果是不敬的意思﹐我媽老早就糾正我們了。
話說回來﹐我記不起從幾時開始﹐每年的媽媽節﹐生日或是什么大節日﹐我都習慣去買一個補品禮藍送我媽。畢竟我媽是非常節儉的“當家” ﹐ 很少會自己買補品替自己補補身體的。買了之後﹐還要時常提醒她記得吃﹐不然那禮籃肯定變成裝飾品。可能是廣告賣的好﹐我想借禮籃來表達我感恩的心。畢竟東方人還是寒蓄一點﹐表達愛意的方式比較“收斂”。雖然我沒有親自開口說﹐但是﹐老媽子﹐我愛你﹐你是我的SUPERSTAR﹗

1 comment:

szeyih said...

what a nice mother's day present. Honestly i never sent a good present to our lo ma chi. But i did call her for wishing. You know what, yesterday i thought of how was she take care of me when i got asthma attack when i was a child for the whole day.Hopefully i can be as strong and hardworking as she did.
Lo Ma Chi, you are my super women!!!

 

blogger templates | Make Money Online