Monday, May 19, 2008

木 薯 糕

這 是 我 老 媽 親 手 做 的 木 薯 糕 和 "廣 將 "。 木 薯 是 我 家 自 己 種 的 。 前 陣 子 不 知 誰 提 出 ﹐ 用 番 薯 代 替 米 ﹐ 以 解 決 現 在 米 短 缺 。 其 實 木 薯 也 有 很 多 用 途 ﹐ 比 如 做 薯 片 ﹐ 木 薯 糕 ﹐ 薯 粉 等 等 。 每 次 有 什 么 拜 祭 或 慶 典 ﹐ 我 媽 不 管 多 忙 都 會 親 手 做 糕。 她 說 不 捨 得 買 外 面 的 糕 ﹐ 因 為 實 在 太 貴 了 (我 家 隔 壁 鄰 居 是 做 糕 販 ﹐ 但 我 們 從 來 都 不 幫 襯 她 的 )。這 些 杰 作 是 留 衛 塞 節 吃 素 的 正 餐 。
老 弟 ﹐ 如 果 你 正 在 讀 我 的 blog, 你 應 該 正 流 口 水 了 吧 。

4 comments:

Samantha Loh said...

你好kiam siap 呢!自己家有种姆署也没有说那几个来分我们!哈哈!

sychin said...

Next time you better put the recipe instead of the leng leng pictures la , made me cannot sleep ........

Blue Chin said...

If you want recipe, you can call back home and ask mum lah, this is what you did every Sunday afternoon mah...

sychin said...

sometime what mother also blur blur one, is better to write in paper, then next time can help her make out a `Ma Chi Recipe`

 

blogger templates | Make Money Online